Tervezés: Utazás

Az alapprobléma, hogy öt hónapra meglehetősen sok cuccot kell, hogy magammal vigyek, ami megnehezít mindenféle szárazföldi közlekedést.

Kényelmes és olcsó lenne a repülő, de Kasselnek nincs reptere, a környező városokból pedig mind a busz, mind a vonat méreg drága (80+ Euro, amire rájön még a repjegy), ráadásul ismeretlen helyen, agyonmálházva kellene átjutni egyik közlekedési csomópontból a másikba, ami nem egy szívderítő gondolat. A repülő kilőve. (Utólag átolvasva remélem, e mondat miatt nem kapcsol le a helyi TEK.)

A második lehetőség a vonat.

Naív kezdőként úgy gondoltam, hogy a MÁV-nál érdeklődöm a lehetőségek iránt, ahol kedvesen közölték, hogy 140 Euróból meg is van az oda út, választhatóan egy vagy két átszállással. Azért gondoltam, baj nem lehet, ha megkérdezem pár barátomat is, akik hasonló céllal jártak már Németországban, már csak azért is, mert a MÁV-os néni semmilyen felvilágosítást nem tudott adni az esetleges helyi vonatkedvezményekről.

És ajánlják vala a Deutsche Bahn honlapját, és jőn vala boldogság.

A rendszerük ugyanis nagyjából olyan, mint az ELVIRA, csak kezeli az európai vonalakat is, ráadásul árakat is társít a több országon átívelő járatokhoz (amiben a magyar kistestvér nem jeleskedik). Itt előre váltva 80 Euróért is van jegy Kasselbe akár Pestről, akár Szombathelyről, bár mindegyik átszállásos. A probléma csupán annyi, hogy a magyar érintettségű vonalakra nem lehet online (azaz kinyomtatható) jegyet váltani, mivel a mi jegynyomtatós rendszerünk nem kompatibilis az övékkel (és mellesleg a fél EU-val) Alternatív megoldásként 3,5 Euro díj ellenében bárhova elpostázza a Deutsche Bahn a jegyet, ha nem tudnánk azt egy német irodában átvenni. Már, ha 8 munkanappal előbb megrendelem. Ezen kitétel felett viszont elsőre elegánsan átsiklottam, így 7 munkanappal az indulás előtt enyhe rosszullét kerülgetett, amikor minden trükközés ellenére a honlap visszadobta a jegykérelmemet.

Újratervezés…

A megoldás az lett, hogy Bécsből indulok. Az osztrák jegykezelő rendszer ugyanis támogatja a németet, így 80 euróért válthatok átszállás nélküli, otthon nyomtatható Bécs-Kassel jegyet. Erre persze rájön a benzinköltség Szombathely-Bécs viszonylatban, plusz kell egy lelkes családtag, aki le tud szállítani, de ez még mindig jobb, mint ha stoppal, vagy a velem egy idős Citroen BX-el kellene nekivágni az útnak.

Mellesleg, ha már szóba kerültek az autók: remek volna négy keréken, kényelmesen lenyomni az oda vezető kb. ezer kilométert, főleg, hogy Oberwart után már végig autópálya az út. Egy kis dízellel pénz az ablakban, plusz kint is sokkal mobilabb lehetnék. De ehhez kéne egy kis dízel, amit a gazdája öt hónapra nélkülözni tud. Ha valakinél van ilyen, dobjon egy mailt…

Nem, a BX nem számít, mivel kötve hiszem, hogy múzeumon kívül bárhol találnék hozzá alkatrészt, ha úgy dönt a drága, hogy egy tapodtat sem kíván tovább menni. Bár francia autóhoz Németországban? Még a múzeumban sem…